Jordanian TV refutes German TV’s anti-Israel accusations

Amman, Jordan (Associated Press) – On Monday, a Jordanian broadcasting company refuted allegations of publishing anti-Semitic content, which caused a German broadcasting company to suspend a ten-year cooperation agreement.

Roya TV, headquartered in Amman, said in a statement that it regretted the “announced decision” of the German international broadcaster Deutsche Welle to suspend cooperation. It added that the Arab media group was the target of a “hostile movement” of its unnamed party.

On Sunday, Deutsche Welle stated that the anti-Israel and anti-Semitism content and cartoons published on the social media platforms of popular Jordanian channels “absolutely do not conform to the values ​​of Deutsche Welle”, forcing the German company to “re-evaluate cooperation”.

“We are really sorry that we did not notice these disgusting images,” said Guido Baumhauer, a senior executive at Deutsche Welle.

In Monday’s statement, Roya’s CEO Fares Sayegh emphasized that “criticism of Israel’s illegal, inhuman or racist behavior as a country” should be distinguished from anti-Semitism.

The German Public Broadcasting Corporation’s cooperation arrangement involves the provision of news content by Deutsche Welle. Sayegh said that his channel has a “successful professional relationship” with Deutsche Welle.

Israel and Jordan concluded peace in 1994 and have close security relations, but the agreement is not popular among Jordanians. In addition, in recent years, diplomatic relations have been strained due to tensions in the Al-Aqsa Mosque compound in Jerusalem and Israel’s expansion of Jewish settlements in the occupied West Bank.

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published.